REFERENCIÁK


 

AXA Biztosító Zrt.
  Adatminőség javító és monitorozó rendszer építése
A biztosító a törzsadatait különböző rendszerek adatbázisaiban tárolta, különböző struktúrákkal és rögzítési konvenciókkal. Az eszköztár segítségével sikerült kezelni ezt a sokszínűséget, rendszeres hibariportjai alapján a hétköznapok rutinjába is beépült eljárások segítségével folyamatosan tisztán tudják tartani az adataikat, valamint a monitorozó rendszer segítségével mindezt számszerűleg is nyomon is tudják követni.

MOL Nyrt.
 
Törzsadat konszolidáló alkalmazás
Alapvetően két nagy feladatunk volt: az egyik egy klasszikus ügyfél törzsadat konszolidáció és duplikátum keresés, amelyet az Adatklinika standard eszközei segítségével oldottunk meg. A másik feladat a MOL teljes cikktörzs adatbázisának a duplikátummentesítése, valamint frissítése

Raifeisen Bank Rt.
  Adatminőség monitorozó és tisztító rendszer bevezetése
A Bank közös ügyféltörzsének folyamatos adatminőség felügyeletét ellátó rendszert vezettünk be. A projekt részeként felmértük az ügyféltörzs adatainak formai és tartalmi követelményrendszerét, amelyet az Adatklinikában megfelelően paramétereztünk. A rendszer az ügyféltörzs állományokat rendszeresen szűri (nagyságrendileg 200 féle hibát azonosít), automatikus javítási javaslatokat tesz, emellett rendszeres hibariportokat szolgáltat ami alapján a fiókhálózat elvégzi az adatjavításokat. A rendszert külső rendszerek eseti adat integrációjához is használják. Alkalmazott technológia Java, Oracle, PL/SQL.

Hadtörténeti Intézet és Múzeum
  A Szovjetunióban hadifogoly táborokban meghalt magyarok nyilvántartását kapta meg az Intézet. A fonetikusan cirill betűkre fordított adatbázist visszafordítottuk és összevetettük a hadsereg (1941-45-ös) veszteségi nyilvántartásával. Magyar családok százai ilyen úton szerezhettek bizonyosságot rég elveszített rokonuk végső sorsát és nyughelyét illetően. A munka eredménye megtekinthető a http://hadifogoly.adatbanyaszat.hu/ honlapon.

 Vivendi Telecom
  Országos cég-adatbankot hoztunk létre állami nyilvántartások és marketing adatbázisok összefűzésével. Az egyes adatbázisokban hiányzó adatokat a többi alapján pótoltuk. A címadatokat megfeleltettük a hivatalos címjegyzékben szereplő közterületekkel, ezzel térképi megjelenítésre is alkalmassá tettük. Megkerestük és a cégközponthoz kapcsoltuk azoknak a cégeknek a telephelyeit, amelyek több címen is előfordultak az adatbázisokban.

Generali-Providencia
 
A fúzió után szükség volt a két cég ügyféladatbázisának konszolidációjára. Azonosítottuk azokat az ügyfeleket, amelyek mindkettőben szerepeltek és egyúttal kiszűrtük a többszörösen szereplő ügyfeleket is.

Déltáv és Digitel
  Számlázási törzsadatokban a duplikátumok szűrését végeztük el Az automatikusan nem eldönthető potenciális duplikátumokról listát adtunk át. Ezekről telefonos megkeresés alapján döntött a megbízó.

HVG
  Szolgáltatástípusok szerint külön adatbázisokban nyilvántartott ügyféladatbázisok összefésülését és a duplikátumok szűrését végeztük el.

Magyar Külkereskedelmi Bank Rt
  A banknál több alkalommal végeztünk egyszeri adattisztítást, míg végül felmerült az igény egy folyamatosan működő, integrált felügyelő és tisztító rendszer kialakítására. A rendszer feladata, hogy a különböző alaprendszerekben levő ügyféladatokat időről időre átvizsgálja, az adathibákat és potenciális duplikátumokat folyamatosan azonosítása, az adatok javításához támogatást nyújtson.

Wallis Autó Holding
   Adatminőség felmérés – adatminőség monitorozó és tisztító rendszer bevezetése
Az anyavállalat integrációs céljait támogatandó vezettünk be egy adatminőség monitorozó és tisztító alkalmazást. A rendszerrel az egyes tagvállalatok ügyféltörzsei integrálhatók a bevezetés alatt álló SAP ügyviteli rendszer alá. A rendszer az ügyféltörzseken különféle adatellenőrzéseket hajt végre, az összefésülést szöveges fuzzy algoritmusok segítségével végzi. A rendszer a hibariportjok mellett lehetőséget ad, hogy az egyes adathibák manuális felülvizsgálatát egy egyedileg fejlesztett workflow modullal lehessen elvégezni. A rendszerrel több mint 15 tagvállalat adatait integrálták eddig. Alkalmazott technológia: SAS, MS Access.

 Magyar Telekom
  A Magyar Telekom Vállalati Szolgáltatások Üzletágának (MT-BBU, KFKI Rendszerintegrációs Zrt., IQSYS Informatikai és Tanácsadó Zrt.) épülő egységes kontrolling adattárházának teljes kivitelezése a tervezéstől a fejlesztésen keresztül a jogilag három különálló cégben való bevezetéséig. Fogalomegységesítés, 10 fölötti forrásrendszeri integráció, változatos kiaknázási lehetőségek, több, mint 350 fő oktatása, az elődrendszerekről zökkenőmentes átállás.